Home / ROZRYWKA / CIEKAWOSTKI / TREND SPOŁECZNY „LIVING IN THE MOMENT” ORAZ SUBTREND „YOLO” – O co w tym chodzi?

TREND SPOŁECZNY „LIVING IN THE MOMENT” ORAZ SUBTREND „YOLO” – O co w tym chodzi?

 

living in the moment minawetp

Z kategorii socjal media – Living in the moment/ Yolo -Co to za określenia i dlaczego stały się ważne w obecnym świecie?

 

Powołam się teraz na eksperta w nietradycyjnych metodach komunikacji, obserwatora trendów socjal media Natalie Hatalską. W bardzo ciekawy sposób przedstawiła nowe trendy socjal media w filmiku, wyjaśniającym doskonale te wszystkie określenia.

Warto je poznać i zobaczyć jak świat się zmienia, jak my się zmieniamy, jak dojrzewamy i jak czerpiemy przyjemność i z czego?

Jeszcze nie dawno pokolenie naszych dziadków i rodziców cechował plan, długi, szczegółowy plan, planowało się swoje kariery, życie, przyszłość, a nawet bogactwo, dziś już to się zmienia, dziś większość z nas żyje dniem, dotyczy to większości, w zasadzie młodych ludzi, niepewnych kolejnego dnia. Ludzie zaczynają dostrzegać dzień, chwilę, celebrować ją.

O tym właśnie mówi  Living in the moment trend, jaki powstał między innymi przez erę facebookową, erę łapania każdej przyjemnej chwili, najpierw nią się chwalono przed innymi, później zaczęto dostrzegać w niej zatrzymanie czasu, zatrzymanie się na chwilę i spojrzenie na nią inaczej, bardziej tylko dla siebie. Tak, aby nie być podporządkowanym pod kogoś innego.

Tak powstał subtrend Yolo – określenie, w którym znajduje się chęć skupienia swojej uwagi tylko na danym momencie, przez co inne rzeczy przestają być ważne, a my możemy go czuć mocniej, pełniej. To także spontaniczność, przekraczanie granic, ale i świadomość własnego ciała i własnych potrzeb.

Drugim subtrendem Living in the moment jest Mindfulness – określany często, jako uważność, bo chodzi tu o szczególną uwagę nastawioną na daną chwilę, na siebie i na innych ludzi – świadoma obserwacja, nieocenianie, nienadawanie znaczenia, bycie uważnym także na siebie na ciało, na nasze wnętrze.

I living in the moment – oznacza, że skoro teraz jestem w takiej sytuacji, to teraz muszę w nią wejść i zastanowić się co się dzieje. Jest to supienie się na danej chwili, tu i teraz – nie ma w tym danym momencie przeszłości ani przyszłości.

 

Trzeci subtrend to korzystanie z efemerycznych mediów społecznościowych – cóż to takiego?

Są to media takie, w których treści są bardzo krótkie, lub takie w których po prostu znikają po określonym czasie.

I tak powstało wiele różnych serwisów,  tj. np.

Serwis Vine – 

polega na publikowaniu swojego wideo nie dłuższego niż 6 sekund, więc takie wideo nawet jeśli się nie spodoba nie zabierze wiele czasu oglądającemu go.

 

Serwis Snapchat – 

można tu wrzucić wszystko i nikt nie powie że to jest spam,w tym serwisie ludzie pokazują swoją codzienność i przez to, ze to za chwilę zniknie to nikomu to nie będzie przeszkadzać, jeżeli nawet tego będzie za dużo.

 

Serwis Periscope
Oglądanie świata czyimiś oczami, publikacje swoich wideo.

 

Typowe dla ludzi, którzy przypisują się do tego trendu jest cieszenie się chwilą, małymi rzeczami, postawą jest być a nie mieć ( Natalia Hatalskia). Najpiękniejsze rzeczy w życiu są za darmo
(to słowa Juli Izmałkowej- blogerki podróżniczki, przeprowadzającej różne badania.) .

 

 

 

 

Do artykuły wykorzystano film Natali Hatalskiej.

10 comments

  1. Dziękuję za ten post. Mimo młodego wieku czasem czuję się jak dinozaur w social media i nie nadążam. Jestem YOLO w 100% kocham ten stan i nałogowo korzystam z Instagrama, a teraz chyba przyjdzie i pora na Snapa :)

  2. Świetny film, a trend chyba w tych dzisiejszych czasach jak najbardziej potrzebny. Kiedy biegamy zagonieni cały dzień robiąc po kilka czynności naraz – warto się czasem zatrzymać i skupić na chwili. Podoba mi się i będę nad tym pracować.

  3. Super zrobiony slowniczek :) ciesze sie, ze ci sie podobal film, ale najbardziej ze to o czym mowie ja, Yurij czy Arlena sa ci bliskie… Tak naprawde nie wazne jak cos sie nazywa.. kazdy z nas dazy do tego samego, kazdy chce byc szczesliwy.. sa tylko rozne narzedzia do tego – ale ..niektore sa troche bardziej skuteczne lub troche bardziej sprawdzone.. Dla mnie wszystkie trendy o ktorych mowi Natalia biora sie z wielkiego dazenia do pieknego, radosnego oraz harmonijnego zycia…. pozdrawiam Cie cieplo.. Julia

    • :-) miło Julio, że do mnie wpadłaś i tę wiadomość mi zostawiłaś, dzięki temu filmowi, mogłam Cię lepiej poznać, wiesz? Mimo naszych rozmów na priv, dopiero tu zauważyłam z kim rozmawiałam i jak bardzo jesteś podobnym człowiekiem do mnie…. ta sama energia życiowa, inne doświadczenia, inne otoczenie ale serce i dusza prawie że identyczna… :-) ja też cieplutko pozdrawiam,… dzięki Tobie wiele jeszcze zrozumiałam, dziękuję Julio

  4. Przyznam, że te wszystkie nazwy są mi zupełnie obce. Jestem chyba totalnie zacofana, chociaż uwieczniam zdjęciami moje chwile z książką, więc może nie jest tak źle…

    • Ja też dopiero teraz poznałam te określenia czytając Hatalskiej art i oglądając jej film, dla mnie to też nowość Awiolu, ale oswoiłam sobie i wiem już ci i jak, już w ten sposób nadążam za socjal mediami ;-)

  5. Nie tak dawno był ciekawy program w Jedynce PR o uważności właśnie. Ale nic z tego nie pamiętam :( . Pozdrawiam Mino. :)

  6. ja to chyba zostanę przy fejsbuku :D

    • Mi wystarczy także, jeszcze instagrama chcę bo szybko i fajnie Twitter jest ale rzadko używam, Pinteres ciekawy polecam każdemu ale te to cuda…. Nieznam zupełnie, choć dziś specjalnie na potrzeby tego artykułu przejrzałam i Wam pokazuje są odniesienia do serisów w nazwach, pozdrawiamGrafitowy

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>